GDDKiA Kielce - [S7] Obwodnica Kielc

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

GDDKiA Kielce - [S7] Obwodnica Kielc

Post autor: halny » 8 września 2006, o 22:32

Powinno się dobudować nowe węzły w miejscach gdzie dochodzi Piekoszowska i Zagnańska .Pozwoli to na łatwiejszy wjazd i wyjazd z miasta a także ograniczy i ułatwi ruch pomiędzy dzielnicami.Finansowanie z GDDKiA .Można to zaprojektować w ramach dobudowy drugiej jezdni która jest w planach najbliższych lat.

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Re: Obwodowa Kielc -nowe węzły.

Post autor: tom » 9 września 2006, o 14:20

halny pisze:Można to zaprojektować w ramach dobudowy drugiej jezdni która jest w planach najbliższych lat.
Tymbardziej, że i tak wiadukty będzie trzeba zbudować od nowa, bo podczas budowy obwodnicy nie pomyślano o tym, że kiedyś może powstać druga jezdnia.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Obwodowa Kielc -nowe węzły.

Post autor: ice » 9 września 2006, o 17:33

tom pisze:Tymbardziej, że i tak wiadukty będzie trzeba zbudować od nowa, bo podczas budowy obwodnicy nie pomyślano o tym, że kiedyś może powstać druga jezdnia.
Wydaje mi sie ze drugie pasmo zostalo uwzglednione, przynajmiej tak to wyglada na węźle w Checinach.
Kiedys byl plan dwupasmowej Zagnanskiej z węzłem nad obwodnica, moze w dalekiej przyszlosci powroca do tej koncepcji.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 9 września 2006, o 22:40

nie zgodzę się, że nie było planowane drugie pasmo. Specjalnie kiedyś zwróciłem na to uwagę i zauważyłem, że na wiaduktach jest wolna przestrzeń między przęsłem a wjazdem na wiadukt z jednej strony. Droga przebiegająca pod nie jest po środku
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 9 września 2006, o 23:05

Druga jezdnia oczywiście była projektowana ale te dwa nowe węzły nie były planowane ze względu na odległości pomiędzy już istniejącymi. Rozwój miasta może jednak coś zmienić w tej kwestii :)

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 9 września 2006, o 23:56

http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa
Odstępy między węzłami poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta nie mniejsze niż 3 km. W wyjątkowych sytuacjach, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, dopuszcza się pojedyncze odstępy między węzłami nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy i 1,5 km na terenie zabudowy.
Chyba dlatego nie ma tylu węzłów, ile byśmy chcieli
Sorry, takiego mamy prezydenta...

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 10 września 2006, o 16:08

Sprawdzę ale sądze że pomiędzy Wiśniówką a Zagnańską coś koło 3km. będzie. Mogą być mniejsze odleglości Jaworznia Piekoszowska ale tutaj obwodowa przylega do terenów miasta to można przyjąć 1.5 km i załatwione :)

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 10 września 2006, o 17:10

mysle ze jakby bylo mozna zrobic wezel na przedluzeniu Zagnanskiej to pewnie by go zrobili...
cochi

msz

Re: Obwodowa Kielc -nowe węzły.

Post autor: msz » 10 września 2006, o 19:32

tom pisze:
halny pisze:Można to zaprojektować w ramach dobudowy drugiej jezdni która jest w planach najbliższych lat.
Tymbardziej, że i tak wiadukty będzie trzeba zbudować od nowa, bo podczas budowy obwodnicy nie pomyślano o tym, że kiedyś może powstać druga jezdnia.
Druga jezdnie była projektowana od początku. Nasza obwodnica tak na marginesie miała stanowić odcinek autostrady A-7 Kraków - Wawa, tak więc była projektowana jako autostrada a nie droga expresowa.

Awatar użytkownika
KamilEm
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 639
Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: KamilEm » 1 lutego 2007, o 13:37

Konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi 2007-02-01

Dziś rozpoczynają się konsultacje społeczne dotyczące przedsięwzięcia pt. "Rozbudowa drogi S-7 do parametrów drogi dwujezdniowej na odcinku obwodnicy Kielc", informuje Biuro Jacobs (Polska) Sp. z o.o w imieniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach. Konsultacje prowadzone będą do 14 lutego br., w Urzędzie Miasta Kielce (Rynek 1) - Wydział Projektów Strukturalnych i Strategii Miasta, pokój nr 221, w godzinach urzędowania (7.30 do 15.30). W tym czasie można zapoznać się z opisami i planami sytuacyjnymi wymienionego przedsięwzięcia. Ponadto, w dniu 07.02. 2007 r. o godzinie 14.00, w Urzędzie Miasta Kielce, sala Urzędu Stanu Cywilnego (wejście od Pl. Konstytucji) odbędzie się spotkanie z udziałem projektantów oraz przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach.
Informacje o przedsięwzięciu, opis oraz plany sytuacyjne, dostępne są także na stronie internetowej www.gddkia.gov.pl/
Wszelkie uwagi, wnioski i zastrzeżenia dot. przedsięwzięcia, można przesyłać, w formie pisemnej, w terminie do dnia 14.02.2007 r., pocztą na adres: Jacobs (Polska) Sp. z o.o., Al. Niepodległości 58, 02-626 Warszawa lub Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach, ul. I. Paderewskiego 43/45, 25-950 Kielce lub przesłać faksem na nr (0-22) 564-06-01, bądź pocztą elektroniczną na adres: warsaw@jacobs.com, z dopiskiem "Konsultacje społeczne – rozbudowa drogi S-7”.
Nadesłane wnioski i zastrzeżenia, zaopatrzone w podpis oraz adres wraz z numerem ewidencyjnym działki, zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione.

:arrow: http://www.um.kielce.pl/pl/biuro_prasow ... rt685.html

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 1 lutego 2007, o 21:41

Jeszcze link do szczegółów i planów:
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzia ... 092a606d80

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 2 lutego 2007, o 08:10

Nooo.... :) Bardzo ładnie to wygląda! :)

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 2 lutego 2007, o 10:43

Obrazek
Plany rozbudowy obwodnicy Kielc ujawnione

Ponad 10 kilometrów ekranów akustycznych, dla zwierząt trzy "zielone mosty" i cztery tunele, dla pieszych kładka lub przejście podziemne, a co najważniejsze - dwa pasy jezdni na całej długości. Tak za dwa lata ma wyglądać kielecka obwodnica "siódemki". W czwartek GDDKiA rozpoczęła konsultacje społeczne.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad równocześnie zajęła się kilkoma odcinkami drogi nr 7, w tym kielecką obwodnicą.

- Rozpoczniemy budowy tam, gdzie ich przygotowanie pójdzie najszybciej - tłumaczy Ewa Sayor, dyrektorka kieleckiego oddziału GDDKiA. Cel jest jeden - do 2013 roku ma być dwupasmowa droga ekspresowa nr 7 do południowych granic województwa i jak najwięcej dwupasmowych odcinków w kierunku Warszawy. Dyrektor Sayor nie ukrywa, że obwodnica Kielc ma szansę na realizację w pierwszej kolejności, bo jej budowa jest stosunkowo najprostsza. Nie ma zbyt wielu obszarów zabudowanych ani skomplikowanych skrzyżowań, a te, które są, łatwo rozbudować.

- W wariancie optymistycznym pierwsze samochody przejadą drugim pasmem w 2009 roku - mówi szefowa GDDKiA.

Inwestycja będzie imponująca. Największa przebudowa czeka skrzyżowanie z drogą 74 (węzeł Niewachlów). - To potrwa, bo budowa wchodzi w teren miejski - tłumaczy Sayor. W rejonie tego węzła ma być główny wyjazd z Targów Kielce.

Węzeł Jaworznia będzie tylko nieznacznie przebudowany - powstanie tu podziemne przejście dla pieszych lub kładka, łączące Janów Dolny z Jaworznią.

Węzeł Chęciny obędzie się praktycznie bez przebudowy.

Drugie pasmo obwodnicy przebiega głównie przez pola i nieużytki oraz przecina cztery kompleksy leśne. - Nie przewiduję kłopotów z ochroną środowiska - mówi Sayor. Nie oznacza to, że drogowcy nie zadbają o przyrodę. "Po przebudowie opracowywany odcinek drogi S7 stanie się nieprzekraczalną barierą dla zwierząt" - czytamy w dokumentacji.

Dlatego zaplanowano budowę trzech "zielonych mostów" dla zwierząt oraz czterech dolnych pod trasą, w sąsiedztwie wiaduktów i mostów.

Umożliwią one przechodzenie zwierzętom, np. łosiom. Dodatkowo powstaną przepusty dla płazów i gadów.

Wzdłuż trasy zaprojektowano 10,5 km ekranów akustycznych, ale niewykluczone, że może ich być więcej, co pokażą analizy hałasu po otwarciu drugiego pasma.

W związku z przygotowaniami do budowy obwodnicy S7 GDDKiA rozpoczęła wczoraj dwutygodniowe konsultacje społeczne. Dokumentacja jest dostępna w urzędach gmin i internecie.

Gdzie na konsultacje

Plany przedsięwzięcia "Rozbudowa drogi S7 do parametrów drogi dwujezdniowej na odcinku obwodnicy Kielc" dostępne są w godzinach urzędowania w kieleckim ratuszu (pok. 221) oraz urzędach gmin: Masłów, Miedziana Góra, Piekoszów, Sitkówka-Nowiny i Chęciny. Konsultacje społeczne zakończą się 14 lutego, wnioski można składać na piśmie do 22 lutego (pocztą na adres: Jacobs (Polska) Sp. z o.o., al. Niepodległości 58, 02-626 Warszawa, lub GDDKiA Oddział w Kielcach, ul. Paderewskiego 43/45, 25-950 Kielce; e-mailem: warsaw@jacobs.com, lub faksem na nr 022 564 06 01). Ponadto 7 lutego o godzinie 14 w sali Urzędu Stanu Cywilnego (wejście od pl. Konstytucji) ratusza odbędzie się spotkanie z udziałem projektantów oraz przedstawicieli GDDKiA. Informacje dostępne są także na stronie internetowej www.gddkia.gov.pl/

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 2 lutego 2007, o 13:06

voodoo pisze: Dyrektor Sayor nie ukrywa, że obwodnica Kielc ma szansę na realizację w pierwszej kolejności, bo jej budowa jest stosunkowo najprostsza. Nie ma zbyt wielu obszarów zabudowanych ani skomplikowanych skrzyżowań, a te, które są, łatwo rozbudować.
Wszystko niby fajnie, 2 pasma i w ogóle... ale mojej sytuacji jako mieszkańca Kielc to nie zmieni jednak - szczerze mówiąc wolałbym, żeby na pierwszy ogień poszły te odcinki "siódemki", z których kielczanie będą korzystać. Z drugiego pasma obwodnicy skorzysta wyłącznie tranzyt. Nam wzrośnie co najwyżej poziom satysfakcji :wink:

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 2 lutego 2007, o 16:12

cm pisze: Wszystko niby fajnie, 2 pasma i w ogóle... ale mojej sytuacji jako mieszkańca Kielc to nie zmieni jednak (...)
Nie zgadzam się z tym :)
Dzięki takiej drodze miasto będzie lepiej postrzegane przez przejezdnych.
Poza tym już sama budowa będzie wyglądać imponująco. To daje do myślenia, że miasto jest godne uwagi skoro budowana jest taka droga, która w dodatku znana jest pod nazwą Obwodnica Kielc.

ODPOWIEDZ