Rewitalizacja Środmieścia Kielc - ul. Warszawska

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 7 stycznia 2010, o 17:01

Warszawska po nowemu

Dużo zieleni, niewielki ruch samochodowy za to sporo miejsca dla pieszych – tak projektanci widzą ulicę Warszawską na odcinku od IX Wieków do Rynku.

Na deskach projektantów jest już nowa ulica Warszawska. - Zależało nam na zmianie charakteru, uspokojeniu ruchu i zrobieniu miejsca przyjaznego ludziom – mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego.- I to się udało.

Katarzyna Skrzyniach z Biura Projektowego Chodor Projekt, która pracowała nad nowym wyglądem Warszawskiej zupełnie ją odmieniła. – Na razie, do czasu wybudowania przejazdu przez Nowosilniczną pozostanie na niej ruch samochodowy od ronda do ul. Orlej. Potem będzie można wyłączyć także kawałek między Nowosilniczną a Orlą.

Jezdnia będzie jednak wąska a na poboczach zarezerwowano kilka miejsc parkingowych. Więcej miejsca zostanie dla pieszych, którzy przysiąść będą mogli w cieniu parasoli. – Zaplanowałam dużo zieleni – dodaje projektantka. Zielona brama będzie witać wchodzących, wzdłuż całej ulicy zasadzone zostaną drzewa: jarzębiny lub wiśnie. Obecnie na tym odcinku jest tylko jedno drzewo i ono oczywiście zostanie.
Przed Empikiem, gdzie jest różnica poziomów powstaną murki, które także będzie można wykorzystać jako miejsce odpoczynku. Tutaj zlokalizowano także fontannę: po granitowych blokach będzie przelewać się woda.

- Wizualizacje nie pokazują prawdziwego koloru posadzki – dodaje Skrzypczak. – Początkowo miał on być z jasnoszarego granitu, ale ostatecznie zastąpi go ciekawszy granit o rudym zabarwieniu.

Remont tego odcinka będzie ostatnim w zaplanowanej na kilka lat rewitalizacji centrum Kielc, po Rynku i placu Św. Tekli zostanie wyremontowany plac przed katedra oraz ulice Mała i Duża a następnie ulica Warszawska.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /895264649

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 7 stycznia 2010, o 17:06

tk3008 pisze:Nawet jak powstanie ta ulica nowosilniczna, to ruch tam bedzie wielki, bo kierowcy sa przyzwyczajeni do jazdy na wprost jesli chca jechac na dzielnice poludniowe , zamiast skrecic w lewo przez IX wiekow i zrodlowa.... i te parasole nie maja szans .... siedzenie w spalinach ... bomba :(
Którędy planujesz ten dojazd przez Warszawską na południe?
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 8 stycznia 2010, o 02:16

Autor pisze:Po co robiono konkurs kilka lat temu?
Hmm, no tak, robiono konkurs pod parkingowe idee fixe prezydenta, to i tak jest. Tylko co to ma wspolnego z tym, jak to miejsce powinno wygladac? Tam bedzie wiekszy generowany ruch niz np. 2 parkingi Lidla razem wziete dla przykladu, a pomimo istnienia fajnej oprawy z takim ruchem samochodow nie bedzie to nad wyraz atrakcyjna przestrzen do przebywania. Przykladem niech bedzie ulica Pilsudskiego w Radomiu, na ktorej bywasz, ktora prowadzi do o wiele mniejszej liczby miejsc parkingowych, a jakos pomimo rewelacyjnej oprawy architektonicznej, nie stanowi atrakcyjnego miejsca nie dosc, ze do przebywania w kanjpach pod parasolami, to nawet do siadania na lawkach tam stojacych. Nawet juz 2 knajpy parasoli w ogole nie wystawiaja.
Przeciez jakby prezydent sobie wymyslil estakade nad Sienkiewicza, to tez ktos by mu to podpisal i uzasadnil i projekt zrobil. Kazda inwestycje podpisuje i obleka w uzasadnienie jakis dr czy inz.

Jesli chodzi o ruch polnoc poludnie po zmianah, to ten z pewnoscia tez w jakiejs mierze wystapi, o ile nie wprowadzi sie fizycznych barier. Doskonale obrazuje to Sienkiewicza, gdzie pomimo wydzielenia konkretnych stref dojazdowych do posesji ludzi wyjatkowo czesto lamia postanowienia zezwolen na wjazd, a co bedzie kiedy dodatkowo wejdzie w rachube unikniecie kilkunastominutowego stania w korku?

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 8 stycznia 2010, o 11:07

Dzis juz wiadomo, ze Chodor zrobil projekt, bo wygral przetarg, ale jak widac mieli dosc duze pole do popisu wobec pracy konkursowej, tym bardziej, ze ta nie wygrala, ale miala byc realizowana.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 19 czerwca 2010, o 23:59

W.Lubawski pisze:OBWIESZCZENIE

Prezydent Miasta Kielce

zawiadamia, że na wniosek Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach z dnia 31.03.2010 r. uzupełnionego w dniu 27.05.2010 r. zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Przebudowa i rozbudowa wnętrza ulicy Warszawskiej (odcinek od Al. IX Wieków Kielc do ul. Orlej)” w ramach zadania pn.: „Rewitalizacja Śródmieścia Kielc - przebudowa wnętrza ul. Warszawskiej (odcinek od Al. IX Wieków Kielc do ul. Orlej)”

Zakres planowanej inwestycji będzie obejmować:
- rozbudowa i przebudowa pasa drogowego ulicy Warszawskiej,
- przebudowa i rozbudowa istniejących sieci kanalizacji deszczowej
- przebudowa i budowa linii oświetlenia ulicy Warszawskiej oraz zasilania fontanny
- przebudowa infrastruktury istniejącej, która koliduje z pracami związanymi z całością zadania inwestycyjnego (przekładka sieci i przyłącza gazowego, przekładka przyłącza wodociągowego, przekładka sieci elektrycznej średnich napięć)
- budowa przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej do fontanny
- budowa elementów małej architektury
- rozbiórka istniejących murów oporowych i budowa nowych przez budynkiem nr 5
Wie ktoś o jakie mury oporowe chodzi?
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 20 czerwca 2010, o 00:47

Murek przy Empiku.

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 24 sierpnia 2010, o 15:44

Tak będzie wyglądać część ulicy Warszawskiej w Kielcach. Przestanie być ruchliwą arterią

Drogowcy szykują się do przebudowy ulicy Warszawskiej, od IX Wieków do Orlej w Kielcach. Właśnie wystąpili o pozwolenie na budowę. Na szczęście pierwsze prace i związane z tym utrudnienia będzie dopiero w przyszłym roku.

Ten odcinek Warszawskiej zmieni swój charakter z ruchliwej ulicy na spacerową. – Ulica pozostanie przejezdna dla samochodów, ale ruch ma być spokojniejszy – przyznaje dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, Piotr Wójcik. – Zmieni się jej wystrój. Pojawią się nowe elementy małej architektury, ławeczki i murki oraz nowoczesne lampy. Zmieni się także układ zielni i będzie jej więcej. Nawierzchnia ulicy Warszawskiej nawiąże wyglądem do deptaka i Rynku.

Ruch samochodowy będzie się odbywał tylko do ulicy Nowosilnicznej (jest w budowie) i Orlej. Postój taksówek ma być przeniesiony na parking przy budynku, w którym jest biblioteka, zegarmistrz i sklep z obuwiem. Ten fragment zostałby ciekawie oświetlony. Światło ma być zamontowane w ziemi, w postaci świetlnej rynny.

Dalszy odcinek wzdłuż budynku z jadłodajnią ma mieć typowy charakter jezdni z chodnikami, tyle, że nawierzchnia będzie ozdobiona kostką ułożoną w geometryczne wzory.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /549780149
Ostatnio zmieniony 17 marca 2011, o 13:21 przez tomasz2719, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 stycznia 2011, o 17:50

Ogloszono przetarg:

Rewitalizacja Śródmieścia Kielc - przebudowa wnętrza ul. Warszawskiej (odcinek od Al. IX Wieków Kielc do ul. Orlej)
Termin i miejsce składania ofert: do dnia 18.01.2011 r. do godz. 09.30
Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia: 30 listopada 2011 r.

:arrow: http://www.mzd.kielce.pl/index.php?opti ... &Itemid=29

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 3 stycznia 2011, o 22:09

Szklane siedziska podświetlane no no.. druga Japonia będzie :) Całe 3 sztuki stojaków dla rowerów, nie dość, że takich sie nie powinno modeli stosować to jeszcze widać, że potraktowano jako zło konieczne. Na plus brak miejsc parkingowych :)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 stycznia 2011, o 22:25

Ze stojakami trzeba bedzie podzialac, brak miejsc parkingowych zdecydowanie na plus, do tego z pierwszych ogledzin wynika, ze uda sie utworzyc w pasie jezdni przystanek autobusowy na wysokosci punktu ZTM.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 4 stycznia 2011, o 00:26

Z brakiem miejsc parkingowych będzie tak jak na Małej - teoretycznie nie można parkować (ani nawet wjeżdżać), a grupka cwaniaków zrobiła sobie darmowy parking na nowej kostce. A straż miejska oczywiście "nic nie może zrobić".

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 4 stycznia 2011, o 02:30

Miasto predzej czy pozniej wroci do dyscypliny kierowcow, trzeba jeszcze przekonac wladze do stosowania bezwglednych metod np. ruchome slupki itp. Na tym etapie istotne, ze projekt ma takie zalozenia.

Oswietlenie:
Slup oswietleniowy - w sumie 26 sztuk
Podswietlana lawka - w sumie 7 sztuk

(nie patrzcie na skalę)

Obrazek

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 4 stycznia 2011, o 14:25

andrzejp pisze:(...) A straż miejska oczywiście "nic nie może zrobić".
Dlaczego? Jest jakaś luka w przepisach?
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 4 stycznia 2011, o 14:40

Nie wiem, ale podobno na terenie bedacym placem budowy nie moga interweniowac.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 17 stycznia 2011, o 02:13

Opis inwestycji:
Głównym celem przebudowy ukształtowania istniejącej ulicy Warszawskiej jest ograniczenie ruchu samochodowego, miejsc postojowych oraz nadania ulicy charakteru miejsca spotkań i spacerów mieszkańców miasta. Ograniczono szerokość jezdni z 9m na 6m (pomiędzy Al. IX Wieków Kielc a ul. Nowosilniczną) i 5m (na odcinku od ul. Nowosilnicznej do Rynku).

Z uwagi na zwężenie ulicy powiększono przestrzeń przeznaczoną dla ruchu pieszego zwłaszcza po stronie zachodniej. Powstałą w ten sposób przestrzeń podkreślono poprzez zastosowanie linii prowadzących, kompozycji swobodnej, płynnej, wydzielającej to wnętrze na różnego rodzaju strefy. Powstałe kameralne wnętrza posiadają wspólne cechy na całej długości ulicy Warszawskiej. Płynne linie zarysowane w przestrzeni posadzki regulują linie latarni oraz projektowanych drzew (zarówno po stronie zachodniej jak i wschodniej). Kameralne wnętrza stworzyły przestrzeń atrakcyjną i przyjazną dla pieszych.

Poprzez zastosowanie łuków wydzielono różnicę poziomów przy jednym z budynków pierzei zachodniej. Od strony północnej, przy skrzyżowaniu z ul. Nowosilniczną znajdują się schody prowadzące na górny poziom wydzielony murkami z balustradą oraz siatką z pnączami. Na górny poziom prowadzą schody na przedłużeniu jednej z linii prowadzących oraz na przecięciu jednego z łuków na wprost wejścia do "Empiku". Różnicę poziomów wydzielono murami oporowymi z przyległą zielenią niską i średniowysoką. Ruch pieszy w wzdłuż ulicy Warszawskiej został potraktowany priorytetowo, dlatego ciągi piesze oraz trasę ruchu kołowego zaprojektowano na jednym poziomie. W ten sposób ulica Nowosilniczna nie jest elementem dzielącym poprzecznie ruch pieszy na ul. Warszawskiej.

W opisywanych wcześniej kameralnych wnętrzach zaprojektowano fontannę oraz elementy zielone jak trawniki z zielenią niską i średniowysoką w postaci małych drzew i krzewów. Zieleń wprowadzono także w postaci średniowysokich drzew z kratkami ochronnym, zarówno po jednej jak i po drugiej stronie ulicy. Nawierzchnię ciągów pieszych zaprojektowano z płyt granitowych w kolorze żółto-złoty, ciemnym szarym a nawierzchnie drogi jasnym szarym o zróżnicowanej wielkości.
Przed ułożeniem posadzki należy na projektowanym terenie usunąć istniejące krzewy oraz drzewo. Należy poprowadzić zaprojektowane sieci techniczne wg projektów branżowych.
Kompozycja nawierzchni
Celem zastosowanej kompozycji nawierzchni ulicy jest uzyskanie wydzielenia tras dla pieszych i stref kameralnych wnętrz. Miejsce połączenia głównych ciągów pieszych (ulica Warszawska i Al. IX Wieków Kielc) akcentuje się poprzez naprzemienne ułożenie posadzki w różnym kolorze. Posadzkę projektuje się z płyt granitowych żółto-złotych, z płyt granitowych ciemnych szarych drobnoziarnistych i płytek granitowych jasnych szarych drobnoziarnistych oraz z płyt betonowych wibroprasowanych o wym. 20x20cm. Trasy piesze zaprojektowano z płyt granitowych żółto-złotych, groszkowanych o wym. 100x100x8cm oraz z kostki granitowej żółto-złotej, o wym. 10x10x8cm. Wnętrza zaprojektowano z płyt granitowych ciemnych szarych drobnoziarnistych groszkowanych o wym. 100x50x8cm. Pas jezdny zaprojektowano z kostki granitowej jasnej szarej drobnoziarnistej groszkowanej 14x30x8cm oraz 8x10cm, ciek z kostki granitowej jasnej szarej drobnoziarnistej groszkowanej o wym. 29x28x8cm.
W dokumentacji znalazlem jeszcze kilka ciekawych szczegółów dotyczacych malej architektury.

Podesty pod rzeźby
Zaprojektowano 6 sztuk podestów pod rzeźby nieregularnie rozmieszczonych na całej powierzchni inwestycji o wymiarach 150x150cm o zróżnicowanej wysokości od 20cm - 75cm. Podesty zostały zaprojektowane jako żelbetowe obłożone płytami granitowymi czarno-złotymi, polerowanymi. W podestach przewiduje się zamontowanie elementów mocujących rzeźby (dobór rzeźb na podstawie konkursu ogłoszonego przez Urząd Miasta Kielce).

Ławki
Ławki będą miały prosty kształt, o wym. 260x64cm z dowolnie rozłożonymi oparciami oraz 200x52cm bez oparć na wspornikach stalowych z siedziskiem i oparciem drewnianym mocowanym na profilach stalowych.

Obrazek

Ławki na murkach
Murki pod ławki zaprojektowane zostały jako mur żelbetowy obłożony płytami granitowymi z wkomponowanymi nieregularnie siedziskami z drewna egzotycznego.

Szklane siedzisko podświetlane
Siedziska szklane podświetlane 7 szt. projektuje się jako dodatkowy element kompozycyjny. Lokalizację przewidziano w rejonie fontanny oraz w środkowej części odcinka od ul. Nowosilnicznej do Al. IX Wieków Kielc. Siedziska przewidziane są jako gotowy szklany element na rzucie prostokąta o wymiarach 700x400mm i wys. 405mm (od posadzki), zagłębienie w posadzce 155mm; kolor światła biały.

Obrazek

Kosze na śmieci
Projektuje się rozstawienie koszy na śmieci w pobliżu ławek i wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych. Rozmieszczenie wg projektu zagospodarowania terenu rys. nr ZT-PB-01. Pojemnik kosza na śmieci jest w kształcie prostopadłościanu ze stali zamontowany na profilu stalowym. Pokrywa wierzchnia wykonana jest ze stali szczotkowanej.

Obrazek

Latarnie oświetlenia ulicznego
Oprawy oświetleniowe będą umieszczone na słupach stalowych o wys. 5m. Po zachodniej stronie latarnie zlokalizowane będą wzdłuż drogi a po wschodniej stronie podkreślać będą historyczną linię zabudowy.

Obrazek

Słupki ochronne
Wzdłuż pasa jezdnego zaprojektowano stalowe, okrągłe słupki o wys. 60cm zabezpieczające przed wjazdem samochodów na chodniki.

Obrazek

Stojaki na rowery
Przy postoju Taxi przewidziano lokalizację 3 szt. stalowych stojaków na rowery z zaokrągloną końcówką aluminiową, montowane do podłoża.

Obrazek

Kraty pod drzewa
Pod projektowane drzewa przewidziano zabezpieczające kraty żeliwne 150x150 cm, montowane na gotowym fundamencie wys. 26 cm.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 listopada 2011, o 12:25 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ