ŚZDW Kielce - [DW 762] Krakowska - Zgórsko

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 14 lipca 2007, o 21:12

Wszystko od granic Kielc ;-) A kto i kiedy się wreszcie weźmie za kieleckie odcinki tych ważnych dróg? 8)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 15 lipca 2007, o 11:17

LG pisze:A kto i kiedy się wreszcie weźmie za kieleckie odcinki tych ważnych dróg? 8)
Przeciez sa ujete w planie inwestycyjnym jako budowy wspolfinansowane przez UE.

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 15 lipca 2007, o 14:17

autor pisze:
LG pisze:A kto i kiedy się wreszcie weźmie za kieleckie odcinki tych ważnych dróg? 8)
Przeciez sa ujete w planie inwestycyjnym jako budowy wspolfinansowane przez UE.
Na jakie lata są "ujęte"? ;-)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 15 lipca 2007, o 15:18

Do 2010 zrobia.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 2 października 2007, o 12:23

Ostatnio mam wątpliwą przyjemność jeździć w rejon basenu Perła. Jeżeli chodzi o dojazd do Perły, to jest OK, bo wjeżdża się pod dwupasmówką i już. Ale wyjazd objazdem - koszmar. A i tak wszyscy nie zwracają uwagi na znak nakazu skrętu w prawo, tylko jadą poboczem i wjeżdżają na dwupasmówkę. Gdzie czasem czają się niebiescy i dają wlepki. Normalnie KOSZMAR z ulicy Wiązowej
Jeżpir

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 25 marca 2010, o 13:47

Opóźnia się przebudowa ulicy Krakowskiej w Kielcach

Jak mówi Monika Czekaj zastępca dyrektora ds. inwestycji w Miejskim Zarządzie Dróg po raz kolejny projekt modernizacji tego odcinka poddawany jest ocenie oddziaływania na środowisko. Według tych założeń na całej długości inwestycji muszą być zainstalowane ekrany akustyczne.
Ekrany akustyczne nie mogą powstać na odcinku od wiaduktów na wysokości Armii Krajowej do ulicy Jagiellońskiej, gdyż jest tam zbyt dużo zjazdów. Jak dodaje Monika Czekaj, tam ma być wprowadzony obszar ograniczonego użytkowania, który uniemożliwi budowę w tym rejonie obiektów mieszkalnych.
Pierwotnie planowany koszt przebudowy wyceniany był na 45 milionów. Ponowna ocena oddziaływania na środowisko wymusiła zaprojektowanie ekranów akustycznych, których koszt wyniesie blisko 6 milionów złotych.
Na wysokości istniejącego przepustu tuż za wiaduktem zostanie stworzony obiekt mostowy. Będzie kosztować dodatkowy milion złotych.
W sumie oprócz przebudowy nawierzchni na odcinku od wiaduktów przy skrzyżowaniu z ulicą Armii Krajowej, aż do granic miasta zostaną dobudowane chodniki i ścieżka rowerowa. Inwestycja będzie w 60% dofinansowana z pieniędzy unijnych. Ostatecznie ma rozpocząć się w połowie roku.
:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Opozni ... 9308a.html
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 25 marca 2010, o 17:25

odnośnie ekranów akustycznych:

Zamiast wyciszać drogi, lepiej zmienić przepisy
Sławomir Stalmach 25-03-2010, ostatnia aktualizacja 25-03-2010 03:59

Marszałkowie województw uważają, że budowa ekranów akustycznych wzdłuż dróg często jest niewykonalna, dlatego proponują... złagodzenie przepisów o dopuszczalnym poziomie hałasu

Przepisy ustalające wysokość dopuszczalnego poziomu hałasu są w Polsce bardzo restrykcyjne, ale niemożliwe do osiągnięcia – uważają marszałkowie województw. Związane jest to między innymi ze stanem samochodów, dróg oraz bardzo bliską zabudową, często przylegającą do chodnika, a nawet bezpośrednio do drogi.

Tymczasem budowa ekranów akustycznych jest bardzo kosztowna, a często i tak nie zapewnia właściwego ograniczenia poziomu hałasu. Na przykład z planów przyjętych przez Małopolskę wynika, że w ciągu najbliższych 5 lat tylko dla dróg krajowych należy w województwie wybudować ponad 80 km ekranów akustycznych, których koszt wyniesie około 500 mln zł.

Konwent Marszałków Województw RP proponuje zatem nowelizację prawa, szczególnie regulacji prawnych dotyczących ochrony środowiska przed hałasem (rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku). Dopuszczalne poziomy hałasu powinny zostać określone na wyższym poziomie, tak jak to jest w innych krajach Europy, na przykład w Niemczech.

Dodatkowo marszałkowie proponują, by odejść od równorzędnego traktowania istniejącej sieci drogowej i nowo budowanych dróg. W przypadku budowy nowej drogi zarządca może zaplanować i pozyskać grunty niezbędne do przyszłej budowy ekranów akustycznych. Natomiast istniejące drogi przebiegają często przez centra miast, co prawie uniemożliwia budowę wyciszaczy.

źródło: http://www.rp.pl/artykul/4,452077_Zamia ... episy.html

Stanowisko Konwentu Marszałków Województw RP z 18 lutego 2010 r. w sprawie zwiększenia dopuszczalnego poziomu hałasu w środowisku dla istniejących dróg
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

ODPOWIEDZ