Echo Investment – Galeria Echo (przed przebudową)

05 listopada 2002 |

Centrum handlowo-rozrywkowe Galeria Echoa usytuowane jest tuż za Politechniką Świętokrzyską przy ulicy Świętokrzyskiej 20. W centrum można nie tylko robić zakupy, ale także odpoczywać i bawić się. Służą temu restauracje, kafejki, dyskoteka oraz część kulturalna całego obiektu, którą stanowi multikino, zajmujące powierzchnię około 3 tys. m2. Kino, którego operatorem jest firma Kinoplex, składa się z 7 klimatyzowanych i komfortowo urządzonych sal kinowych, wyposażonych w najnowocześniejsze urządzenia do emisji obrazu i dźwięku. Kielecki multiplex wyposażono w najnowocześniejszą aparaturę kinotechniczną, panoramiczne ekrany „perełkowe”, cyfrowy system nagłośnieniowy. Parking przed głównym wejściem mieści ok. 150 aut. Pod ziemią znajduje się miejsce do parkowania dla niemal 900 samochodów. Klient, by dotrzeć z podziemnego parkingu do poziomu ze sklepami może skorzystać z 4 różnych wejść. Pierwszym jest klasyczna klatka schodowa. Kolejne dwa to ciągi schodów ruchomych. Można również wsiąść do jednej z dwóch przestronnych, szklanych wind. Zamontowano też specjalne ruchome pochylnie dla klientów z wózkami. Wnętrze urządzono wzorem eleganckich pasaży z miast zachodniej Europy, dach Galerii jest przeźroczysty. Zaraz po wejściu do centrum (od strony parkingu górnego) rozpoczyna się długa i szeroka uliczka, na której po obu stronach ciągną się sklepy. W galerii znajduje się ponad 70 wielkich reprezentacyjnych salonów znanych marek. Do tego dochodzą restauracje, kafejki wraz z ogromną ilością miejsc siedzących. Jest również dyskoteka. Centrum, otwarto 30 listopada 2002. W 2004 roku dobudowano parking odkryty na 160 miejsc, również dla pojazdów wielkogabarytowych np. autobusów. W przyszłości będzie także kręgielnia. Nie udało się to w pierwszym etapie, ale przygotowywana jest konstrukcja części obiektu pod rozbudowę. Będą tam kręgle i kolejne sklepy. Wielu najemcom inwestor musiał odmówić, bo nie było już miejsca. W ciągu trzech lat funkcjonowania centrum odwiedziło ponad 23 mln klientów, a każdego tygodnia statystyka wzrasta o ponad 170 tys. osób.

Zobacz również