Na początku października PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości blisko 14 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji 118 km linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kozłów. To najważniejsza trasa kolejowa w regionie świętokrzyskim.
Co ta inwestycja oznacza dla Kielc?
Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych elementów uwzględnionych w tej inwestycji, które zmienią oblicze kolei w Kielcach:
– gruntowny remont czeka przystanki Kielce Piaski, Kielce Słowik oraz perony przy dworcu kolejowym (wszystko zgodnie z nowymi standardami, czyli już m.in. bez obrzydliwej kostki brukowej)
– do istniejącego wiaduktu kolejowego zostanie dobudowana kładka dla pieszych, która połączy perony przystanku Kielce Piaski z ul. Łódzką i terenami przyległymi (Kolporter, Plaza, Zagnańska, Robotnicza)
– w ramach tego zadania zaprojektowany zostanie także nowy przystanek kolejowy w doskonałej lokalizacji – Kielce Podkarczówka
– inżynierowie będą musieli zaprojektować usytuowanie nowego przystanku Kielce Witosa (obsługa m.in. rejonu Kieleckiego Parku Technologicznego), który będzie zlokalizowany pod zaprojektowanym przez MZD Kielce wiaduktem drogowym.
– ucywilizowane zostanie przejście pod ul. Krakowską przy ul. Mielczarskiego, gdzie uwzględniono konieczność budowy nowego przejścia pod torami (tor nr 1 i 2) (pomiędzy osiedlem Pakosz a ul. Mielczarskiego) – pojawią się zejścia, chodniki, pochylnie. PKP będzie odpowiadać za remont części tunelowej pod torami.
Szybciej i wygodniej
Dzięki inwestycji zyskamy nie tylko szybszy przejazd pociągiem, ale również zupełnie nowy komfort korzystania z infrastruktury. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 110 km/h na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kostomłoty oraz 120-140km/h na odcinku Kostomłoty – Kielce – Kozłów. Do 100 km/h przyśpieszy również transport towarowy, a przypomnijmy, że linia kolejowa nr 8 na odc. Kielce – Radom to jedna z najbardziej obciążonych linii kolejowych w Polsce pod kątem ruchu towarowego. To tym odcinkiem wożony jest m.in. węgiel z kopalni Bogdanka do elektrowni w Połańcu, a także transportowane są w kierunku Warszawy kruszywa wydobywane w województwie świętokrzyskim (m.in. Piekoszów i Sitkówka-Nowiny). Wartość inwestycji to ok. 600 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w latach 2020-2022.
Zobacz również
-
30 gru
WSZ Kielce – Świętokrzyskie Centrum Kardiologii
InwestycjeObiekt składa się z budynku głównego Centrum Kardiologii o powierzchni użytkowej 10 000m2 oraz budynku ...
-
10 kwi
Żytnia – pawilony handlowe
InwestycjePrzy ulicy Żytniej stanie w sumie sześć obiektów handlowych z aluminium i szkła.
-
30 mar
Kamienica usługowo-biurowa – ul. Kozia 2
InwestycjeInwestycja polegała na rozbudowie istniejącej kamienicy przy ul. Koziej.
-
30 gru
Modernizacja Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego – kampus Uniwersytetu Jana Kochanowskiego
InwestycjeZadanie nr 3 – modernizacja budynku „A” i „F” Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego Inwestycja obejmowała: docieplenie budynku, ...